מחר: נשיא המדינה ורעייתו יצאו לביקור בשוויץ

שלמה ריזל No Comments on מחר: נשיא המדינה ורעייתו יצאו לביקור בשוויץ

בביקור ייפגש הנשיא עם נשיא שוויץ וגורמי ממשל בכירים, וכן עם נציגי ממשלת קנטון באזל וחברי הקהילה היהודית בשוויץ. במהלך הפגישות ייחתם במעמד הנשיאים הסכם פורץ דרך בין הקרנות הלאומיות למדע של שוויץ וישראל. בשיאו של הביקור, ישתתפו הנשיא ורעייתו באירוע החגיגי שייערך בבאזל לציון 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון

צילום: חיים צח/ לע"מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יחלו ביום שני, ב' באלול את ביקורם הרשמי בשוויץ. בארמון הנשיאות בברן יתקבלו הנשיא ורעייתו בטקס קבלת פנים על ידי משמר כבוד. הנשיא יקיים פגישה מדינית עם נשיא שוויץ אינאציו קאסיס, שלאחריה תתקיים ארוחת צהריים. במהלך הפגישות ייחתם במעמד הנשיאים הסכם פורץ דרך בין הקרנות הלאומיות למדע של שוויץ וישראל.

כחלק מהביקור תארח רעיית נשיא שוויץ את רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, ותסייר עמה בביתו של המדען היהודי אלברט איינשטיין שמשמש כמוזיאון המוקדש לזכרו.

בשיאו של הביקור, יהיה הנשיא הנואם המרכזי באירוע המיוחד לציון 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל. האירוע מובל על ידי ההסתדרות הציונית העולמית וייערך בהשתתפות אלפי מוזמנים מהארץ והעולם.

הנשיא יופיע בפני ממשלת קנטון באזל בה הוא מתארח, וייפגש עם בכירי ממשל שונים. כמו כן יפגוש הנשיא מנהיגים מכל הקהילות היהודיות בשוויץ, ונציגות של הארגונים היהודיים השונים הפועלים במדינה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג לקראת ביקורו: "שוויץ היא מדינה בעלת חשיבות בעולם כולו, שבאה לידי ביטוי הן בארגונים הבינלאומיים ובכלל זה בצלב האדום, והן בזירה המדינית האירופאית. במהלך ביקורי אפגש עם הנשיא קאסיס ואדון עמו בנושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים חשובים, ובכלל זה חיזוק השותפות בינינו בתחומי המחקר והפיתוח המדעי-טכנולוגי. כחלק מהשותפות החזקה נציין שנינו את חתימתו של הסכם פורץ דרך בין הקרנות הלאומיות למדע של מדינותינו.

"לב הביקור הוא ציון דרך היסטורי – 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון בבאזל, שהיה אירוע מכונן עבור העם היהודי והאנושות כולה. הציונות היא השילוב האידיאלי בין שורשים יהודיים עמוקים לבין חדשנות ורוח יזמות פורצת דרך. כנשיא מדינת הלאום של העם היהודי, אני נפעם וגאה לראות בכל יום מחדש את חזונו של הרצל קם לחיים לנגד עינינו, וחש מחויבות ואחריות כבדה לעתידם של מדינת ישראל והעם היהודי".



0 תגובות